Rozhovor s Marianom Urbanom, producentom filmu JÁ, OLGA HEPNAROVÁ

MU foto V ako štádiu prípravy ste vstúpili do projektu, na ktorom scenáristická a režisérska dvojica pracovala päť rokov pred prvou klapkou?
Tomáš a Peter nás oslovili asi štyri roky pred nakrúcaním vo chvíli, keď mali k dispozícii cca 100 000 € zo Statního fondu kinematografie, prísľuby vecných vstupov od niekoľkých českých partnerov a záujem poľskej spoločnosti o koprodukciu. Media Brigade už mala za sebou projekt, ktorý bol poľskou nomináciou na Oscara a predstavu o poľskom spolufinancovaní projektu, ktorá mi takmer vyrazila dych. Rokovania boli dosť zložité a v jednej chvíli mi naši autori navrhli, aby sme sa stali aj výkonným producentom projektu. Black Balance, čo bola ich producentská značka, nemala za sebou žiaden projekt a už vôbec nie celovečerný uvedený v kinách. Aj skúsenosti s týmito činnosťami sa u autorov blížili k nule. O to väčší však bol ich entuziazmus, ambície a aj bystrosť. Prakticky v každom štádiu vývoja financovania a prípravy nakrúcania zareagovali správne a to bol jeden zo základných kameňov úspechu spolupráce a dnešného výsledku. 

Čítať ďalej: Rozhovor s Marianom Urbanom, producentom filmu JÁ, OLGA HEPNAROVÁ

Rozhovor s Rudolfom Biermannom, producentom filmu MASARYK

 rudolf biermann 2Kto si koho našiel, vy scenár Masaryka, alebo naopak scenár vás?
Režisér prišiel za mnou s prvou verziou scenára. Veľmi sa mi páčil a rozhodol som sa vybrať po stopách tejto témy s Júliusom spoločne.

V čom ste ako producent videli jeho silu, teda okrem ústredného hrdinu?
Sila projektu bola, samozrejme, v osobe Jana Masaryka a faktu, že o ňom nikdy hraný film nevznikol. Zároveň som ale videl potenciál aj v scenári, viacjazyčnom štýle a v osobe režiséra, ktorý má k téme progresívny prístup

Čítať ďalej: Rozhovor s Rudolfom Biermannom, producentom filmu MASARYK

ROZHOVOR S PRODUCENTOM PATRIKOM PAŠŠOM

Spoločnosť TRIGON PRODUCTION vyrobila nedávno ako majoritnú produkciu dobový film režiséra Miloslava Luthera Krok do tmy. Čo vás ako producenta presvedčilo, že ste išli do tohto projektu?

TRIGON má tri programové prúdy. Jeden z nich sa orientuje na významné slovenské osobnosti a kultúrne počiny. Spisovateľ Alfonz Bednár bol významný slovenský spisovateľ. Novela Rozostavaný dom bola v dobe svojho vzniku považovaná za významnú a vysoko kontroverznú látku. Najviac ma presvedčil entuziazmus režiséra, ktorý v tejto látke videl veľký dramatický potenciál pre zobrazenie postáv a charakteru doby. Som presvedčený, že Slovensko musí reflektovať svoju históriu, pretože národ, ktorý sa nepoučí z vlastných chýb minulosti, je predurčený prežiť si svoje omyly znova. To bol jeden z dôvodov môjho rozhodnutia. Nehovoriac o tom, že Slávo Luther je jednou z najväčších súčasných osobností našej kinematografie, a to bolo pre mňa zárukou toho, že TRIGON spracuje a odovzdá do fondu kinematografického dedičstva kultúrne a dôstojné dielo.

Čítať ďalej: ROZHOVOR S PRODUCENTOM PATRIKOM PAŠŠOM

ROZHOVOR S TVORCAMI FILMU RUKOJEMNÍK

Juraj Nvota RUKPrečítajte si rozhovor s hlavnými tvorcami filmu RUKOJEMNÍK - s režisérom Jurajom Nvotom a s producentom a scenáristom filmu, Marianom Urbanom.

Čítať ďalej: ROZHOVOR S TVORCAMI FILMU RUKOJEMNÍK