INDE

ALEF FILM & MEDIA

INDE (r. Juraj Nvota a Marian Urban)
2018

Život a doba neopakovateľného tvorcu a pútnika Alexandra Mlynarčíka v akcii - v jeho výnimočných prejavoch, aktivitách, v eskamotážach, ale aj protichodnostich a kontraverznostiach doby, v ktorej žil a najmä žije. Príbeh takmer jedného storočia, v ktorom sa formovala moderná identita, kultúra, základné hodnoty Slovenska - ako súčasti Československa, aj ako samostatného štátu a najmä ako súčasti širšieho, minimálne európskeho spoločenstva, ku ktorému náš protagonista neoddeliteľne patrí svojím dielom, aj životom. AM bol aj v najzložitejších obdobiach svojho života organickou súčasťou tohto príbehu – svojou tvorbou, priateľmi, názormi, postojmi i prejavmi. A najmä - často aj spolutvorcom, tvorcom, či iniciátorom a realizátorom.

Trailer

SAPAID 2020

SAPAID 2020

Tlačová správa: AKO POMÁHA SAPA

Tlačová správa

(pdf)

Tlačová správa : OP-Ed „Výzva na investovanie do budúcnosti všetkých našich tvorivých povolaní“

Prečítajte si Tlačovú správu Slovenskej asociácie producentov v audiovízii (SAPA) spolu s prílohou, týkajúcu sa iniciatívy CEPI (European Coordination of Independent Producers) k „Výzve na investovanie do budúcnosti všetkých tvorivých povolaní."

Čítať ďalej: Tlačová správa : OP-Ed „Výzva na investovanie do budúcnosti všetkých našich tvorivých povolaní“

Výzva na investovanie do budúcnosti všetkých našich tvorivých povolaní

Výzva na investovanie do budúcnosti všetkých našich tvorivých povolaní

Európska kultúra je uprostred krízy. To, ako budú rozhodujúci činitelia dnes reagovať, nastaví prostredie pre ďalšie desaťročie kultúrneho a tvorivého života v našej únii.

Od začiatku pandémie COVID-19 zostávajú divadlá, kiná, hudba, múzeá a iné miesta kultúrneho prejavu a aktivít uzavreté. Mnohé z týchto miest sa jednoducho znova neotvoria.

Čítať ďalej: Výzva na investovanie do budúcnosti všetkých našich tvorivých povolaní

Téměř bez romantických komedií, a přesto s miliónem diváků – slovenský film v roce 2019 (reflexe 2.půle roku 2019)

RH Téměř bez romantických komedií, a přesto s miliónem diváků – slovenský film v roce 2019 (reflexe 2.půle roku 2019)

Překvapení z východního Slovenska
Seděl jsem v červnu 2019 v kině Art Film Festu Košice a musím říct, že jsem neočekával tak nadšenou reakci. I když rok 2019 byl pro slovenskou kinematografii opět úrodný a vznikla celá řada pozoruhodných filmů, fenomén Loli paradička bych rád postavil na první místo. Slovenský film syna a otce Richarda a Víti Staviarských, koprodukovaný RTVS s původním názvem Veronka, byl v kinech uveden 18.7. 2019.

Čítať ďalej: Téměř bez romantických komedií, a přesto s miliónem diváků – slovenský film v roce 2019 (reflexe...

Zájem o slovenský film trvá – zamyšlení nad slovenskými filmy a koprodukcemi první poloviny roku 2019

RadovanHolubZájem o slovenský film trvá – zamyšlení nad slovenskými filmy a koprodukcemi první poloviny roku 2019

Když se ve všech pádech skloňoval úspěch slovenského filmu v roce 2017, kritici potajmu šeptali, že jde jen o výjimku. Že zájem o slovenský film odejde tak, jak přišel. Nestalo se. Situace je trochu jiná, než si skeptici mysleli. Jistě, určitou přesilovku sehrály slovenské minority a tedy majoritně české filmy českých režisérů nebo dokonce slovensko-české filmy českých režisérů. Nicméně mezi TOP 5 domácích filmů najdeme hned dva filmy slovenských režisérů a filmy majoritně slovenské: mysteriózní drama Trhlina Petera Bebjaka (D.N.A. Productions, Slovenská produkčná) s nezvykle vysokou návštěvností 262 411 diváků a rekordně vysokým premiérovým víkendem s 83 266 diváky a otcovské drama natočené na základě skutečné události – Ostrým nožem - Ostrým nožom (nutprodukcia, nutprodukce, RTVS) talentovaného Teodora Kuhna (39 293 diváků). Domácí produkce přilákaly do kin 392 098 diváků, takže efekt roku 2017 zůstává patrný – diváci se prostě naučili chodit na slovenské filmy, slovenské herce a režiséry a mají je rádi.

Čítať ďalej: Zájem o slovenský film trvá – zamyšlení nad slovenskými filmy a koprodukcemi první poloviny roku...